11 Ocak 2012 Çarşamba

MİNİK BEBEĞİME AFİYETLE

          Hatice Kübra Tongar'ın kendi bebeğine hazırladığı mamaları kaleme alarak yazdığı bu kitap, yemek yapmayı sevmeyen birisi olarak çok hoşuma gitti. İçerisinde 0-1 yaş arasına hitap eden 87 adet bebek maması tarifi var. Ama bence tarifi verilen yemekleri bebekler büyüyünce de yedirilebilir hatta büyükler bile yiyebilir. Yoğurt ve tarhana yapımına bile yer verilmiş. Benim için çok pratik olmasa da bana ilham veren ve bebeğime zevkle mama hazırlamamda etkisi olan bir kitap oldu. Ama galiba mamaları yapmaktan çok kitabı okumak hoşuma gitti ki habire okuyorum kitabı. Kitap, daha çok bebeğini hazır gıdalarla büyütmek istemeyenler için harika bir kitap olmuş bence. 
              Kitapta, anne sütünün faydaları, ek gıdalara geçiş dönemi, bebek kahvaltıları, ara öğünleri, çorbaları, sebze püreleri, et yemekleri, içecekleri, tatlıları anlatılmış. Bir günlük örnek menüler verilmiş. Veeee organik annelik yapmak isteyenlere balkonda sebze yetiştirmek için hangi ayda hangi sebze nasıl bir saksıya ekilir, nasıl bakılır gibi bilgiler verilmiş.
          Her sayfasında "Çocuk önce sevgi ile beslenir." ibaresi yer alıyor. Daha sonra tarifin içindeki besinin faydalarından bahsediliyor ve tarif veriliyor. Ardından aşçı kıyafetleri giymiş iki küçük aşçının annelerine mesajları "Küçük aşçı diyor ki" başlığıyla yazılmış; "Anneciğim, bir yaşımdan önce bana hazırladığın tatlıları şeker yerine pekmezle tatlandırabilirsin." gibi. Sayfaların köşelerinde ise o tarifin bebeğe kaç aylıkken yedirilebileceği yazılmış. Yani kısaca sayfa yapısını da çok beğendim; rengarenk, kıpır kıpır, bilgilendirici ve şevklendirici. Başka mama tarifi kitabı var mı bilmiyorum ama bu kitabı tavsiye ederim:)

2 yorum:

  1. Bir annenin tariflerinden oluşan bir kitap daha var.Ama bebek mamalarından ziyade çocuk yemekleri yer alıyor. Bebeğin daha da büyüdüğünde faydalanabilirsin, madem bunu sevdin, onu da seversin bence:)
    http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=96868&sa=99693919
    Burada kitap hakkında bilgi var.
    http://www.yiyorumbuyuyorum.com/
    burası da web sitesi.

    YanıtlaSil
  2. Çoook teşekkür ederim tavsiyeniz için siz beğendiyseniz ben de beğenirms sanırım. Blogcu anne de yazmıştı bu kitabı. web sitesini de inceledim gerçekten çok güzel. Tekrar teşekkür ederim adsız kişi:)

    YanıtlaSil